Low carbs!

Igår slängde jag ihop en jättegod sockerfri glass, då jag just nu inte äter kolhydrater. Var lite tveksam hur jag skulle få det att bli gott men efter lite pysslande med ingredienserna blev det grymt. Att det var sockerfritt märkte jag inte ens av! Här är receptet om någon vill ha :)

Du behöver:
2ägg gulor
2 äggvitor (valfritt)
2,5msk lättströ
1 fpk vaniljarom
200g philadelphia
1,5dl grädde
Valfri mängd hallon (färska eller frysta)
Rivet skal från ca 1 lime

Gör såhär:
Dela äggen och lägg vitorna i en bunke och gulorna i en annan. Vispa lättströ och äggulor poröst. Blanda i philadelphian, limeskalet och vaniljaromen i äggulesmeten. Vispa grädden i en separat bunke och rör sedan försiktigt ner i ägg&philadelphiasmeten. (OM man vill kan man också vispa äggvitorna hårt och blanda i). Blanda till sist i hallonen, hela eller mosade. Häll upp i en form och låt stå frysen 3-4 timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback